17-فروردين-1403, 19:23
فرض ایشان اینست که قطاع از عمل به قطعش نهی شده. خب اگر بخواهد نهی مولا را امتثال کند با از قطعش رفع ید نماید تا حق مولا را رعایت کرده باشد. کسی که حق مولا را رعایت کرده به حکم عقل و فطرت معذور است لذا به نظر می رسد فرمایش ایشان ماتمام است.
بله، در جایی که قطاع، در قطاع بودنش مقصر باشد و امتناعش بالاختیار باشد، عقلا مانعی برای عدم عذر وجود ندارد ولی ظاهرا فرض ایشان، امتناع بالاختیار نیست لذا اشکال وارد است.
بله، در جایی که قطاع، در قطاع بودنش مقصر باشد و امتناعش بالاختیار باشد، عقلا مانعی برای عدم عذر وجود ندارد ولی ظاهرا فرض ایشان، امتناع بالاختیار نیست لذا اشکال وارد است.