21-فروردين-1393, 17:24
(20-فروردين-1393, 14:39)مهدی قنبریان نوشته: از آن جا که حقیقت امر بعث است و امر به طبیعت تعلق می گیرد،پس برانگیزاندن مولی مکلف را به سوی طبیعت یا از ناحیه مولویت مولی است یا از ناحیه ارشاد مکلف به حکم عقل که قابل جمع نیستند.به عبارت دیگر مولوی و ارشادی دو قسم مقابل همند و نمی توانند با هم جمع شوند.به بیان سوم «یا عقل در این مورد حکم دارد پس حکم مولی ارشادی است یا عقل حکم ندارد پس حکم مولی مولوی است» و در قضیه منفصله حقیقیه طرفین نه قابل جمعند و نه قابل رفع. یا علی
پس در مورد حرمت ظلم چه می گویید که با وجود اینکه عقل جکم دارد اما حکم شارع در مورد آن،حکم مولوی شرعی است؟