10-دي-1402, 07:37
اینکه استاد دو نوع فعلیت درست کرد به نظرتان همان فعلی از جمیع جهات و فعلی از بعض جهات که مرحوم آخوند میگفت نیست؟. یادمه همین بیان در کفایه بود فقط کلماتش متفاوت بود.
اینکه استاد دو نوع فعلیت درست میکند خلاف ارتکاز ماست. تا حکم فعلی از جمیع جهات نشود لزومی در کار نیست. اینکه بگوییم با قطع نظر از ترخیص که به فعلیت نمیرسد. بالاخره یا ترخیص داده که فعلی نیست یا ترخیص ندارم که فعلی هست
مثال اصل بلا معارض و حرجی هم اختلافی است
اینکه استاد دو نوع فعلیت درست میکند خلاف ارتکاز ماست. تا حکم فعلی از جمیع جهات نشود لزومی در کار نیست. اینکه بگوییم با قطع نظر از ترخیص که به فعلیت نمیرسد. بالاخره یا ترخیص داده که فعلی نیست یا ترخیص ندارم که فعلی هست
مثال اصل بلا معارض و حرجی هم اختلافی است