28-بهمن-1402, 07:19
(آخرین تغییر در ارسال: 28-بهمن-1402, 07:21 توسط مسعود عطار منش.)
یعنی اگر متعاملین پس از معامله ای که حاکم آن را باطل دانسته، در عوضین تصرف کنند تصرف در مال غیر بوده و روز قیامت باید گناه آن رو به دوش بکشند؟
آیا نمی توان گفت حکم حاکم به بطلان در همین حد قابل قبول است که اولا پشتیبانی نکند و ثانیا در مقام عمل و عند الاختلاف حق را به کسی بدهد که در دفتر اسناد ثبت کرده است؟ چون اگر هر دو شتن قیول داشته باشند که فلان مال، برای زید است به نظر می رسد وجهی ندارد باز هم حکم به بطلان شود.
آیا نمی توان گفت حکم حاکم به بطلان در همین حد قابل قبول است که اولا پشتیبانی نکند و ثانیا در مقام عمل و عند الاختلاف حق را به کسی بدهد که در دفتر اسناد ثبت کرده است؟ چون اگر هر دو شتن قیول داشته باشند که فلان مال، برای زید است به نظر می رسد وجهی ندارد باز هم حکم به بطلان شود.