30-فروردين-1395, 21:19
به نظر می رسد اشکالی در این قسمت وجود دارد که چرا علم اجمالی در شبهات غیر محصوره منجز نیست؟ ظاهرا باید به این نکته توجه ویژه کنید.
از طرف دیگر اگر منظورتان از خوف، ترس از عقاب اخروی است، اصل مومن میتواند این خوف را برطرف سازد و لذا از نظر علمایی که علم اجمالی را مقتضی میدانند علت تنجز علم اجمالی تعارض اصول در اطراف علم است.
از طرف دیگر اگر منظورتان از خوف، ترس از عقاب اخروی است، اصل مومن میتواند این خوف را برطرف سازد و لذا از نظر علمایی که علم اجمالی را مقتضی میدانند علت تنجز علم اجمالی تعارض اصول در اطراف علم است.