27-اسفند-1392, 07:53
[quote='سید حسینی' pid='346' dateline='1360139232']
دونکته به ذهن میرسد:
نقد نکته اول:
پس از آنکه وجود و بقاء امر مولا به ازاله -کما هو المفروض- لحاظ شد در نظر عرف چنین برداشت می شود که او انجام هر کاری و لو فی نفسه دارای ملاک باشد را نمی خواهد و بدان جهت که سبب ترک واجبش می شود به انجام آن راضی نیست
با وجود چنین شرایطی پرواضح است که عمل عبادی - گرچه اگر در زمانی جز این زمان انجام می گرفت محبوب و مورد پذیرش مولا بود لکن در این کیفیت- مبغوض مولا بوده و نه تنها مقربیت و بلکه به جهت تفویت واجبش مبغوض مولاست
نقد نکته دوم:
نکته مزبور خروج موضوعی از بحث است و پرواضح است که عدم آن در نظر گرفته شده است ولکن ذکر جمیع مقدمات مفروضه لازم نیست ورنه در هر بحثی بیان کتابی لازم به نگارش می بود
دونکته به ذهن میرسد:
نقد نکته اول:
پس از آنکه وجود و بقاء امر مولا به ازاله -کما هو المفروض- لحاظ شد در نظر عرف چنین برداشت می شود که او انجام هر کاری و لو فی نفسه دارای ملاک باشد را نمی خواهد و بدان جهت که سبب ترک واجبش می شود به انجام آن راضی نیست
با وجود چنین شرایطی پرواضح است که عمل عبادی - گرچه اگر در زمانی جز این زمان انجام می گرفت محبوب و مورد پذیرش مولا بود لکن در این کیفیت- مبغوض مولا بوده و نه تنها مقربیت و بلکه به جهت تفویت واجبش مبغوض مولاست
نقد نکته دوم:
نکته مزبور خروج موضوعی از بحث است و پرواضح است که عدم آن در نظر گرفته شده است ولکن ذکر جمیع مقدمات مفروضه لازم نیست ورنه در هر بحثی بیان کتابی لازم به نگارش می بود
[b]العلم نور یقذفه الله فی قلب من یشاء[/b]