16-فروردين-1397, 07:49
چرا که از قرائن مشخص است که مراد وثاقت قولی است وگرنه موارد نقض متعدد باعث می شد به هیچ وجه نتوان به این سخن اعتماد کرد.
اولا این که موارد نقض متعدد باعث عدم اعتماد شود متوقف بر این بحث است که شهادت شیخ طوسی به وثاقت بر فرض این که شامل صحت مذهب هم بشود -که میشود-منحل به دو شهادت است یکی به وثاقت قولی و یکی وثاقت اعتقادی یا این که شهادت واحده محسوب می شود ؛چون اگر شهادت منحل شود بمنزله دو شهادت بوده و موارد نقض متعدد نهایتا باعث می شود شهادت به وثاقت اعتقادی مخدوش شود نه این که به تعبیر شما به هیچ وجه نتوان به این سخن اعتماد کرد .
ثانیا استاد سید جواد شبیری حفظه الله از پدرشان نقل فرموده اند که ایشان 72 مورد نقض را جمع آوری نموده و برای هر یک پاسخی ذکر کرده اند که البته بنده از آن اطلاعی ندارم.
اولا این که موارد نقض متعدد باعث عدم اعتماد شود متوقف بر این بحث است که شهادت شیخ طوسی به وثاقت بر فرض این که شامل صحت مذهب هم بشود -که میشود-منحل به دو شهادت است یکی به وثاقت قولی و یکی وثاقت اعتقادی یا این که شهادت واحده محسوب می شود ؛چون اگر شهادت منحل شود بمنزله دو شهادت بوده و موارد نقض متعدد نهایتا باعث می شود شهادت به وثاقت اعتقادی مخدوش شود نه این که به تعبیر شما به هیچ وجه نتوان به این سخن اعتماد کرد .
ثانیا استاد سید جواد شبیری حفظه الله از پدرشان نقل فرموده اند که ایشان 72 مورد نقض را جمع آوری نموده و برای هر یک پاسخی ذکر کرده اند که البته بنده از آن اطلاعی ندارم.