یک تناقض دیگر در کلام اقای صدر در لاحرج این است که
ایشان در انسداد میگوید که از مجموع علم به حکم و
عدم ترخیص شارع حرج لازم می اید ولذا لاحرج حکم را
بر نمی دارد، ولی به ولایت زن بر طلاق که رسیده فرموده
در حال اذیت زوج به زوجه، زوجیت ساقط است،( منتها قدر
متیقنش طلاق حاکم است)
خب جناب اقای صدر، انجا هم حرج در بقاء زوجیت از مجموع
حکم شارع به زوجیت و عدم جواز خروج از منزل ویا عدم تمکین
لازم می اید، چطور شد فقط اینجا حکم به رفع زوجیت کردید؟
وعلیت مجموع پرید؟
ایشان در انسداد میگوید که از مجموع علم به حکم و
عدم ترخیص شارع حرج لازم می اید ولذا لاحرج حکم را
بر نمی دارد، ولی به ولایت زن بر طلاق که رسیده فرموده
در حال اذیت زوج به زوجه، زوجیت ساقط است،( منتها قدر
متیقنش طلاق حاکم است)
خب جناب اقای صدر، انجا هم حرج در بقاء زوجیت از مجموع
حکم شارع به زوجیت و عدم جواز خروج از منزل ویا عدم تمکین
لازم می اید، چطور شد فقط اینجا حکم به رفع زوجیت کردید؟
وعلیت مجموع پرید؟