21-اسفند-1397, 18:34
مگر در قصد امتثال امر باید دقیق روشن باشد که چه امری در حال امتثال است؟ این خود بحث جداگانهای است!
به عبارت دیگر این که ما قصد امتثال امر را در تعبدیات واجب میدانیم چه ملازمهای با این نکته دارد که مکلف باید آن امری که قصد امتثالش را دارد بالخصوص در قصدش تعیین کند؟ آیا صرف قصد امتثال امر در مورد جاری (میخواهد روز اول باشد یا دوم یا ...) کافی نیست؟ اگر کافی باشد، اصلا شبههای پیش نمیآید که بخواهیم با نگاه عقلائی حلش کنیم.
به عبارت دیگر این که ما قصد امتثال امر را در تعبدیات واجب میدانیم چه ملازمهای با این نکته دارد که مکلف باید آن امری که قصد امتثالش را دارد بالخصوص در قصدش تعیین کند؟ آیا صرف قصد امتثال امر در مورد جاری (میخواهد روز اول باشد یا دوم یا ...) کافی نیست؟ اگر کافی باشد، اصلا شبههای پیش نمیآید که بخواهیم با نگاه عقلائی حلش کنیم.