5-مرداد-1398, 20:56
(آخرین تغییر در ارسال: 5-مرداد-1398, 20:59 توسط محمود رفاهی فرد.)
اولا معلوم نیست شخص با خودکشی، با ایمان بمیرد و چه بسا همین که اقدام به چنین معصیت بزرگی می کند باعث بشود که موقع قبض روح، ایمان از او گرفته شود و دچار عدیله ی عند الموت شود کما این که در برخی معاصی وارد شده به شخص خطاب میشود نصرانی یا یهودی بمیر.
ثانیا صغرویا، امر دائر بین ضلال و خود کشی نیست. به تعبیر دیگر، درست است که احتمال ضلال، خصوصا در این زمان، احتمالی معتد به است و لذا در روایات، هشدار داده اند که در دوره ی غیبت، بسیاری از شیعیان دست از اعتقادشان بر می دارند. اما راه ایمنی از ضلال را هم در روایات فرموده اند و جایی توصیه به خودکشی نکرده اند!! در روایات، امور متعددی برای استقرار ایمان بیان شده است. از جمله قرائت دعای غریق(کمال الدین، ج2ص352) و دعای لا تجعلنی من المعارین و ن ک حدیث من اراد الغنی بلا مال در کافی و .... همچنین ن ک کمال الدین ج2ص384 والله لیغیبن غیبه لا ینجو فیها من الهلکه الا من ثبته الله عزوجل علی القول بامامته و وفقه فیها للدعاء بتعجیل فرجه. خلاصه راه خلاص، التجاء به اهل بیت است که مثلهم کمثل سفینه نوح نه خود کشی
ثانیا صغرویا، امر دائر بین ضلال و خود کشی نیست. به تعبیر دیگر، درست است که احتمال ضلال، خصوصا در این زمان، احتمالی معتد به است و لذا در روایات، هشدار داده اند که در دوره ی غیبت، بسیاری از شیعیان دست از اعتقادشان بر می دارند. اما راه ایمنی از ضلال را هم در روایات فرموده اند و جایی توصیه به خودکشی نکرده اند!! در روایات، امور متعددی برای استقرار ایمان بیان شده است. از جمله قرائت دعای غریق(کمال الدین، ج2ص352) و دعای لا تجعلنی من المعارین و ن ک حدیث من اراد الغنی بلا مال در کافی و .... همچنین ن ک کمال الدین ج2ص384 والله لیغیبن غیبه لا ینجو فیها من الهلکه الا من ثبته الله عزوجل علی القول بامامته و وفقه فیها للدعاء بتعجیل فرجه. خلاصه راه خلاص، التجاء به اهل بیت است که مثلهم کمثل سفینه نوح نه خود کشی