5-اسفند-1398, 16:52
در مورد محور سوم که حکم حضور در اجتماع در صورت مثبت بودن آزمایشات کرونا بود گفته می شود:
به چند دلیل می توان گفت حضور شخصی که مبتلا به این بیماری است با وجود اینکه شدت واگیر در این بیماری به مراتب از تمام بیماری های قرن موجود بالاتر است، ازنظر شرعی و تکلیفی حرام می باشد:
1. أدله ی لاضرر که نیازی به توضیح ندارد.
2. ادله ی نفی ظلم نسبت به دیگران؛ قطعا حضور در اجتماع که به احتمال زیاد منجر به بیماری دیگران می شود ظلم به آن هاست و در روایات مختلف و آیات مختلفه ی قرآن کریم از ظلم نهی شده است.
3. حکم عقل به قبح ظلم.
به چند دلیل می توان گفت حضور شخصی که مبتلا به این بیماری است با وجود اینکه شدت واگیر در این بیماری به مراتب از تمام بیماری های قرن موجود بالاتر است، ازنظر شرعی و تکلیفی حرام می باشد:
1. أدله ی لاضرر که نیازی به توضیح ندارد.
2. ادله ی نفی ظلم نسبت به دیگران؛ قطعا حضور در اجتماع که به احتمال زیاد منجر به بیماری دیگران می شود ظلم به آن هاست و در روایات مختلف و آیات مختلفه ی قرآن کریم از ظلم نهی شده است.
3. حکم عقل به قبح ظلم.