امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
فقه الکرونا
#12
دوم، جریان طب سنتی اسلامی است که از انکار کرونا آغاز کرده، در درجه نخست آن را سیاسی دانست. این شاهدی است بر وجود یک روند طولانی که از دیر باز در حوزه مدرنتیه و تجدد بوده و هر بار اتفاقی می افتاده که برخلاف روال جاری بوده مثلا آب لوله کشی و... گفته می شده که یک هدف سیاسی توطئه آمیز پشت سر آن وجود دارد. البته در دنیا و حتی گاه در چین و روسیه و برخی بلاد دیگر هم از این قبیل اظهار نظرها وجود دارد، و در اینجا، قالبی که آن را پذیراست، جریانی است که به علم سنتی در این زمینه باور دارد و از این ابزار، برای شکست جریان مخالف خود، یعنی پزشکی نوین استفاده می کند. 
در ابتدا، پیش از خبر قم، به دنبال خبرهایی که از بخش مسلمان نشین چین درباره برگزاری مراسم قرآن خوانی برای نجات از ویروس کرونا انتشار یافت، در کانال آقای تبریزیان، گفته شد که دو میلیون نفر چینی مسلمان شده اند، زیرا باور چینی‌ها این شده که مسلمانان کرونا نمی گیرند. متن آن این بود: «چینیها به این باور رسیدند که مسلمانان به بیماری کرونا مبتلی نمی شوند و می گویند دو میلیون چینی مسلمان شدند واین روزها در خیابانها نماز می خوانند در حالیکه نماز قبلا ممنوع بود». بعد از خبر مرگ دو نفر در قم، با طنزهایی همراه شد که نتیجه می گیریم که قمی‌ها، مسلمان نیستند! تبریزیان بعد از آن انکار کرد که گفته است مسلمانان کرونا نمی گیرند، بلکه گفته چینی‌ها به این باور رسیده اند. عبارت به گونه ای بود که شما تلقی تان این بود که ایشان قبول دارد، اما عبارت گونه ای طراحی شده بود که راه فرار باز باشد.
نکته دیگر، تا این لحظه، انکار مرگ این دو نفر اعلام شده به دلیل کرونا توسط کسانی از این گروه است. در یکی از آخرین یادداشت در کانال مزبور، آمده است: «می گویند دو نفر مردند. خدا رحمتشان کند مگر قراره کسی نمیره روزی بیش از هزار نفر در ایران می میرند، ولی مردن آنها با کرونا ثابت نمی شود». بعد هم خبردهنده را فاسق خوانده که طبق آیه «إن جاءکم فاسق...» خبرش محل اعتماد نیست. رسم این قبیل جریانها، غالبا استفاده از همین روش انکار است تا بتوانند برای مدتی شک را نسبت به اظهار نظرهای وزارت بهداشت و پزشکان ایجاد کنند. اگر بعدا انکار کردند،  موضع آنها تأیید شده، اگر هم ثابت شد، دیگری کسی به یاد ندارد که این افراد وقتی آن را انکار کرده اند. 
در یادداشت دیگری در این کانال که بیش از یکصدهزار فالور دارد، با عنوان «کرونا، دشمن و انتخابات» بحث از کیسینجر آغاز شده، و از تلاشهای آنها برای انتشار بیماریهای موزی مانند کرونا یاد شده است. انتشار این بیماری که در این یادداشت وجودش مفروض گرفته شده، در موقع انتخابات، حساس دانسته شده «انتخاب زمان و مکان همواره دو نقطه راهبردی در برنامه‌های دشمن است» و عمدی تصویر شده است. سپس گفته شده است که «تمامی سازمان‌های بین المللی و جهانی سازمان ملل از جمله سازمان بهداشت جهانی شعباتی از آژانس امنیت ملی امریکا» هستند. سپس گفته شده است که «وزارت بهداشت ما طی ۴۰ سال دربست در اختیار سازمان بهداشت جهانی بوده است». آنگاه گفته شده، «کرونا آخرین حلقه نخواهد بود» چیزی که دستمایه «اتاق فکر لیبرالها» است. از قوه قضائیه انقلابی خواسته است که در این زمینه دست از اغماض بردارد و اقدام کند. دوستان انقلابی هم بیکار ننشینند و به جای برخورد تدافعی، هجومی عمل کنند. 
چنان که ملاحظه می نمایید، در متن بالا، عقبه تاریخی این بحث، بامسأله تمدن، و نیز جنگ با غرب و سلطه گران و نیز ماهیت دانش اسلامی بهم گره خورده است. پزشکی سنتی اسلامی به عنوان بخشی از جریان «تمدن اسلامی» و از آنجا به سراغ انقلابی گری آمدن، و همین طور، تقابل با سلطه غرب و نهادهای وابسته به آن که بهداشت جهانی هم از آن دست است. 
همزمان، کلیپ‌هایی در استفاده از داروی موسوم به امام کاظم (ع) که متعلق به همین گروه است، در حال انتشار است. در کلیپی که در باره کرونا در صبح دوم اسفند انتشار یافت، جوانی به نام مهدی سبیلی از مرکز طب امام صادق، ابتدا از بیماری کرونا یاد کرده که هر سال، یکی دو بار، یک مرتبه اعلام می کنند که فلان ویروس آمده و بعد از این که داروهایشان را فروختند، می گویند، آنها که مردند، علت بیماریشان چیز دیگری مثلا قند یا چربی بالا بوده است. بنابر این ماجرا، سرکار گذاشتن است. این که می گویند دست ندهید بی جهت است، من آماده ام با هر کسی دست بدهم، زیرا «اسلام هیچ گاه نگفته است که به خاطر این بیماری با کسی دست ندهید و معاشرت نکنید». بعد می گوید، کرونا، تأثیرش به خاطر ریه ضعیف است و برای درمان چه باید بکنیم؟ مشکل ضعف سیستم دفاعی بدن است که باید تقویت کرد. داروی این کار، داروی امام کاظم است که سیستم دفاعی را تقویت می کند، ترکیبش هم این است ... که از مراکز سنتی دریافت کنید. ترکیبش از هلیله سیاه، شکر سرخ و مصتکی است. ترکیب چند موضع متفاوت را در این مصاحبه کوتاه می توان دید. از انکار کرونا، تا نفی قرنطینه، توطئه مراکز طبی برای فروش داروهایشان و در عین حال، ترویج یک داروی سنتی به عنوان راه حل. جالب است که این تناقض گویی همزمان که ویژگی ذهن‌های عقب مانده است، به روشنی دیده می شود.

https://plus.irna.ir/news/83684259/%D8%A...8%B3%D8%AA

+++++++++++

تأملی در باب ظهور کرونا در قم

در مقاله فوق که در رسانیوز منتشر شده است و روز اول اسفند هم گزارشی با عنوان «تأملی در باره ظهور کرونا» در قم توسط شخصی به نام محمدرضا فلاح در کانال عباس تبریزیان انتشار یافت که اصل ماجرا را کاملا دشمنانه و سناریویی طراحی شده  دانست که با هدف‌های مشخص شکل گرفته و آن هم کوبیدن مرشد این جریان یعنی آقای تبریزیان است. در این تحلیل، از «تفکر ناب و بومی» و «نبرد تمدنی اسلام و کفر» در جریان کرونا یاد شده و از «امتداد اراده‌های نظام بهداشت جهانی» برای سلطه بر سرنوشت ما، سخن به میان آمده است. در این باره، به برخی از جملات رهبری هم در باره شگردهای دشمن برای تسلط بر مسائل فرهنگی هم استناد شده که البته ربطی به مورد خاص ندارد. در این یادداشت تأکید شده که «تنها ایران است که می تواند در سطوحی ... این سناریو را کشف کند». نویسنده نگران «انفعال قم» در برابر این تبلیغات در زمینه کروناست، و باطل السحر آن را «طب سنتی اسلامی» می داند و به «قاطع جنگیدن» توصیه می کند. 
https://rasanews.ir/fa/news/640932/%D8%A...9%82%D9%85
قطع قلم به قیمت نان می کنی رفیق
این خط و این نشان که زیان می کنی رفیق
گیرم درین میانه به جایی رسیده ی
گیرم که زود دکه دکان می کنی رفیق
کفاره اش ز گندم عالم فزون تر است
از عمر آنچه خدمت خان می کنی رفیق
خود بستمش به سنگ لحد مرده توش نیست
قبری که گریه بر سر آن می کنی رفیق
گفتی گمان کنم که درست است راه من
داری گمان چو گمشدگان می کنی رفیق


پیام‌های این موضوع
فقه الکرونا - توسط سید رضا حسنی - 5-اسفند-1398, 13:10
RE: فقه الکرونا - توسط سید رضا حسنی - 5-اسفند-1398, 13:20
RE: فقه الکرونا - توسط سید رضا حسنی - 5-اسفند-1398, 16:58
RE: فقه الکرونا - توسط مهدی خسروبیگی - 5-اسفند-1398, 14:17
RE: فقه الکرونا - توسط سید رضا حسنی - 5-اسفند-1398, 16:26
RE: فقه الکرونا - توسط سید رضا حسنی - 5-اسفند-1398, 16:52
RE: فقه الکرونا - توسط سید رضا حسنی - 5-اسفند-1398, 17:53
RE: فقه الکرونا - توسط سید رضا حسنی - 5-اسفند-1398, 18:00
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 6-اسفند-1398, 06:54
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 6-اسفند-1398, 07:05
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 6-اسفند-1398, 07:29
RE: فقه الکرونا - توسط سید رضا حسنی - 6-اسفند-1398, 16:10
RE: فقه الکرونا - توسط سید رضا حسنی - 6-اسفند-1398, 16:26
RE: فقه الکرونا - توسط سید رضا حسنی - 7-اسفند-1398, 14:29
RE: فقه الکرونا - توسط سید رضا حسنی - 7-اسفند-1398, 14:34
RE: فقه الکرونا - توسط سید رضا حسنی - 7-اسفند-1398, 14:36
RE: فقه الکرونا - توسط حسین بن علی - 7-اسفند-1398, 15:37
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 7-اسفند-1398, 19:11
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 7-اسفند-1398, 19:43
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 8-اسفند-1398, 09:55
RE: فقه الکرونا - توسط سید رضا حسنی - 8-اسفند-1398, 14:36
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 8-اسفند-1398, 20:36
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 9-اسفند-1398, 06:03
RE: فقه الکرونا - توسط سید رضا حسنی - 9-اسفند-1398, 17:28
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 10-اسفند-1398, 09:59
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 10-اسفند-1398, 13:50
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 11-اسفند-1398, 08:55
RE: فقه الکرونا - توسط مهدی خسروبیگی - 12-اسفند-1398, 15:48
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 13-اسفند-1398, 14:42
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 13-اسفند-1398, 21:53
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 13-اسفند-1398, 22:27
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 16-اسفند-1398, 11:10
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 16-اسفند-1398, 12:03
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 16-اسفند-1398, 13:18
RE: فقه الکرونا - توسط سید رضا حسنی - 16-اسفند-1398, 16:19
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 16-اسفند-1398, 17:57
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 18-اسفند-1398, 06:03
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 20-اسفند-1398, 13:17
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 20-اسفند-1398, 19:14
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 20-اسفند-1398, 22:49
RE: فقه الکرونا - توسط علاوی - 21-اسفند-1398, 21:41

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان