17-آبان-1399, 15:10
(16-آبان-1399, 12:07)عرفان عزیزی نوشته: اینکه گفته شد نفس علت تامه ی صدور فعل است درست نیست زیرا خود نفس ممکن الوجود است وکار باید به جای دیگری ختم شود ومشکله دوباره برمیگرددنگفتند نفس علت تامه صدور فعل است بلکه گفتند نفس به ضمیمه داعی علت تامه است وگرنه روزی نفس بود و فعل نبود در حالی که معلول از علت تامه جدا نمی شود. داعی همان است که مرحوم آخوند اسمش را طینت گذاشته است یعنی نفسی که طینت پاکی دارد از او اطاعت سر می زند و نفسی که طینت ناپاکی دارد از او کار زشت سر می زند