4-خرداد-1392, 08:36
وجه حجیت مذاق شرع همچون اصول متلقات و اجماع بنا بر بعضی تقاریب اطمینان نوعی است نه شخصی .لذا اسیبهایی را که استاد محترم فرمودند بر ان وارد نمیشود و اگر قرار باشد بخاطر قابل استناد نبودن انرا کنار بگذاریم باید ظهورات و سیره ها و...را هم کنار بگذاریم.
فراموش نکنیم فقه علمی نقلی است نه عقلی و برهانی .
حجتی نداریم که با وجود چنین پشتوانه محکمی -اطمینان نوعی-از مهمترین منابع فقه دست برداریم.
فراموش نکنیم فقه علمی نقلی است نه عقلی و برهانی .
حجتی نداریم که با وجود چنین پشتوانه محکمی -اطمینان نوعی-از مهمترین منابع فقه دست برداریم.