امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نصوص مرتبط با جعل و نصوص مرتبط با مدیریت امتثال
#2
گویا مطلب فوق همان تفکیک بین حکم واقعی و حکم ظاهری، و جمع بین متعارضین به حمل یکی بر حکم ظاهری و دیگری بر حکم واقعی است که از قدیمی ترین جمع عرفی های مطرح می باشد (ن ک الکافی (اسلامیه)6، 110: قَالَ ابْنُ أَبِي عُمَيْرٍ اخْتَلَفَ الْحَدِيثُ فِي أَنَّ لَهَا الْمَهْرَ كَمَلًا وَ بَعْضُهُمْ قَالَ نِصْفُ الْمَهْرِ وَ إِنَّمَا مَعْنَى ذَلِكَ أَنَّ الْوَالِيَ إِنَّمَا يَحْكُمُ بِالْحُكْمِ الظَّاهِرِ إِذَا أَغْلَقَ الْبَابَ وَ أَرْخَى السِّتْرَ وَجَبَ الْمَهْرُ وَ إِنَّمَا هَذَا عَلَيْهَا إِذَا عَلِمَتْ أَنَّهُ لَمْ يَمَسَّهَا فَلَيْسَ لَهَا فِيمَا بَيْنَهَا وَ بَيْنَ اللَّهِ إِلَّا نِصْفُ الْمَهْرِ). استاد شبیری نیز این وجه جمع را فی الجمله عرفی می دانستند...
پاسخ


پیام‌های این موضوع
RE: نصوص مرتبط با جعل و نصوص مرتبط با مدیریت امتثال - توسط محمود رفاهی فرد - 2-آذر-1400, 14:06

موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  عدم سقوط امر بعد از امتثال عرفان عزیزی 0 321 11-دي-1400, 11:12
آخرین ارسال: عرفان عزیزی

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان