امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
زراره و اجتهاد
#3
شاهدی دیگر که نشان می دهد نمی توان دو روایت پیش گفته را در راستای رای گرایی دانست حدیثی است که در همین باب ارث و دقیقا با یکی از دو سندی که هر یک از دو روایت مذکور با آن سند نقل شده روایت شده است (الکافی، 7، 100و 101). در این حدیث، زراره مطالبی را در نقد عامه ذکر می کند. در انتهای این حدیث آمده است:
"فَقُلْتُ لِزُرَارَةَ تَقُولُ هَذَا بِرَأْيِكَ فَقَالَ أَنَا أَقُولُ هَذَا بِرَأْيِي إِنِّي‏ إِذاً لَفَاجِرٌ أَشْهَدُ أَنَّهُ الْحَقُّ مِنَ اللَّهِ وَ مِنْ رَسُولِهِ ص"
مشاهده می شود که زراره صریحا افتاء به رای را موجب فاجر شدن دانسته است.
پاسخ
 سپاس شده توسط vahidabed ، سید محسن حائری


پیام‌های این موضوع
RE: زراره و اجتهاد - توسط محمود رفاهی فرد - 7-آذر-1400, 21:50

موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  بررسی سندی صحیحه‌ی سوم زراره توسط استاد شب زنده دار مهدی کاظمی 0 389 17-بهمن-1401, 18:51
آخرین ارسال: مهدی کاظمی

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان