بسمه تعالی
مرحوم ایروانی در الاصول فی علم الاصول قائل هستند که #لعن ظهوری در حرمت ندارد بلکه مشترک معنوی به جامع #بعد میان حرمت و کراهت و اباحه میباشد .
کلام ایشان در الاصول فی علم الاصول ج 2 ص271:
منع دلالة اللعن على الحرمة؛ فإنّه طلب العبد من اللّه و مرتبة من البعد موجودة في المكروهات؛ و لذا ورد في الأخبار اللعن على إتيان المكروه أو ترك المستحبّ.
فقط نکته ای که میماند این است که لعل بتوانیم باتوجه به عبارت ترک مستحب این را برداشت کنیم که مرادشان اباحه است ! چرا که ترک مستحب مکروه نیست!
فلیتامل
مرحوم ایروانی در الاصول فی علم الاصول قائل هستند که #لعن ظهوری در حرمت ندارد بلکه مشترک معنوی به جامع #بعد میان حرمت و کراهت و اباحه میباشد .
کلام ایشان در الاصول فی علم الاصول ج 2 ص271:
منع دلالة اللعن على الحرمة؛ فإنّه طلب العبد من اللّه و مرتبة من البعد موجودة في المكروهات؛ و لذا ورد في الأخبار اللعن على إتيان المكروه أو ترك المستحبّ.
فقط نکته ای که میماند این است که لعل بتوانیم باتوجه به عبارت ترک مستحب این را برداشت کنیم که مرادشان اباحه است ! چرا که ترک مستحب مکروه نیست!
فلیتامل