14-تير-1401, 15:10
(آخرین تغییر در ارسال: 14-تير-1401, 15:11 توسط مسعود عطار منش.)
لازمه این استدلال آن است که اگر استخاره هم نکنیم ولی احتمال بدهیم اگر استخاره کنیم بد میاد باز هم دفع ضرر محتمل واجب باشد چون ممکن است به حد اطمینان به عدم ضرر نرسد.
ثانیا این گونه احتمالات که وابسته به امور ماورایی است و از طرق متعارف محسوب نمیشه معلوم نیست تنجیز آور باشد مثل رمل و جفر یا کشف و شهود که دلیل روشنی مبنی بر منجز یودن و معذر بودنش نداریم حتی اگر علم آور باشد فضلا عن الاستخاره.
ثانیا این گونه احتمالات که وابسته به امور ماورایی است و از طرق متعارف محسوب نمیشه معلوم نیست تنجیز آور باشد مثل رمل و جفر یا کشف و شهود که دلیل روشنی مبنی بر منجز یودن و معذر بودنش نداریم حتی اگر علم آور باشد فضلا عن الاستخاره.