25-دي-1393, 00:16
(آخرین تغییر در ارسال: 25-دي-1393, 00:18 توسط خطیب توانا.)
در مورد اینکه آقای منتظر القائم فرمودند همه ادیان چنین شیوه ای را دارند منظورشان چیست؟
قطعا مرادتان این نیست که عمل آن ها حجت است، و به عبارت دیگر شما می خواهید به سیره عقلا در این رابطه استناد کنید.
اما اشکالی که در این زمینه مطرح است این است که آیا در شریعت اسلام ناب(شیعه) هم چنین شیوه ای امضاء شده و مطلوب شارع است ؟!
در حالی که خلاف این امر را در احوالات پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم شنیده ایم که در پست قبلی بدان اشاره شد.
اما نسبت به ادامه کلام ایشان که فرمودند: این دغدغه که اگر لباس مخصوص روحانیت نباشد ممکن است هر کسی امر تبلیغ را بر عهده بگیرد توجیه خوبی نیست؛ چرا که می توان از راهکارهای زمان پیامبر در این رابطه استفاده کرد و .... مثل اینکه نمایندگان ایشان حکم خاص از طرف ایشان داشتند و از همین جهت بین اصحاب شناخته می شدند و مرجع امور دینی به حساب می آمدند و کسانی که فاقد این امور بودند طبیعتا مورد اعتماد عموم واقع نمی شدند.
بلکه چه بسا می توان گفت نظایر این شیوه در جلوگیری بعضی از افراد سوء استفاده کننده از لباس موفق تر هم باشد؛ چرا که افراد کنونی جامعه (البته نه همه افراد ) به صرف دیدن لباس اعتماد کرده و به سخنان او گوش می دهند و در نتیجه یکی از مناشئ تناقض گویی آخوند ها تلقی می شود.
«لطفا دوستان بحث را فعلا روی اصل یونیفرم جلو ببرند که آیا شرع هم آن را تایید می کند یا خیر؟ لطفا سعی کنید مستندات را حتی الامکان ذکر نمایید. »
قطعا مرادتان این نیست که عمل آن ها حجت است، و به عبارت دیگر شما می خواهید به سیره عقلا در این رابطه استناد کنید.
اما اشکالی که در این زمینه مطرح است این است که آیا در شریعت اسلام ناب(شیعه) هم چنین شیوه ای امضاء شده و مطلوب شارع است ؟!
در حالی که خلاف این امر را در احوالات پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم شنیده ایم که در پست قبلی بدان اشاره شد.
اما نسبت به ادامه کلام ایشان که فرمودند: این دغدغه که اگر لباس مخصوص روحانیت نباشد ممکن است هر کسی امر تبلیغ را بر عهده بگیرد توجیه خوبی نیست؛ چرا که می توان از راهکارهای زمان پیامبر در این رابطه استفاده کرد و .... مثل اینکه نمایندگان ایشان حکم خاص از طرف ایشان داشتند و از همین جهت بین اصحاب شناخته می شدند و مرجع امور دینی به حساب می آمدند و کسانی که فاقد این امور بودند طبیعتا مورد اعتماد عموم واقع نمی شدند.
بلکه چه بسا می توان گفت نظایر این شیوه در جلوگیری بعضی از افراد سوء استفاده کننده از لباس موفق تر هم باشد؛ چرا که افراد کنونی جامعه (البته نه همه افراد ) به صرف دیدن لباس اعتماد کرده و به سخنان او گوش می دهند و در نتیجه یکی از مناشئ تناقض گویی آخوند ها تلقی می شود.
«لطفا دوستان بحث را فعلا روی اصل یونیفرم جلو ببرند که آیا شرع هم آن را تایید می کند یا خیر؟ لطفا سعی کنید مستندات را حتی الامکان ذکر نمایید. »