27-دي-1393, 15:23
(آخرین تغییر در ارسال: 27-دي-1393, 16:39 توسط منتظرالقائم.)
1ـ قرار نیست هر سیره عقلایی به امضای شرع برسد ما که نمیخواهیم اثر شرعی بر لباس روحانیت بار کنیم همین که رجحان عقلی و فائده عقلایی مهمی چون حفظ عرصه تبلیغ دارد کافی است.البته شاید از ادله وجوب رجوع به عالم برآید که نشان داشتن عالم رجوع مردم را راحت تر میکند و حداقل از باب معدّ مطلوب شارع است.اگر عالم نشاندار دارای مجوز خاصی هم باشد که چه بهتر. منافاتی با هم ندارد در گذشته عالمان طراز اول هر منطقه اجازه اجتهاد کتبی داشتند و منشا برکات زیادی بودند
2ـ علت به زمین خوردن کلیساـ به تعبیر آقای ریحان ـ چرخیدن کشیشها در خیابان نبود بلکه تحمیل عقاید کلیسا بدون توجیه مبانی آن و نزاعها و جنگهای گسترده مذهبی از دین وجهه استبدادی و عامل تنش و درگیری تصویر کرد و البته چون دین امری فطری بود مردم غرب دین را کنار نگذاشتند بلکه نماد های دین را که عامل جنگ بود کنار گذاشتند و دین را از عرصه قانونگذاری و تکلیف حذف کردند و در واقع جدایی دین از سیاست کم کردن روی کلیسا بود و ربطی به لباس کشیش ها ندارد بماند که کشیشها آن چنان هم مقصر نبودند و طبق مبانی دین مسیحیت کار میکردند و این دین مسیحیت تحریف شده بود که مشکل داشت و جهان غرب باید سراغ دین دیگری میرفت و مذهب شیعه را مطالعه میکرد الان نیز باید همین کار را بکند
3ـ مبشرین مسیحی در بعضی کشورها با لباس مخصوص خود تبلیغ نمیکنند چون نمیخواهند کسی از نقشه های گسترده آنها مطلع شود
4ـ آقای ریحان لباس روحانیت را باعث تافته جدا بافته شدن و در نتیجه کم شدن محبوبیت روحانیت دانسته اند در حالی که قرنها در ایران لباس روحانیت سابقه دارد و دقیقا برعکس لباس روحانیت موجب ارتباط بیشتر با مردم و محبوبیت روحانیت میشود بشرطی که روحانیت معظم شیعه بخصوص بزرگان آن همه انتقادها و حتی فحش ها را بشنود و حساسیتهای مردم را بفهمد و با وسایل تبلیغی گسترده شبهات را رفع کنند یا عیبهای خود را پاک کنند شاید طلاب امروزی مجبور باشند از بعضی روحانیت نسل قبل و ایده های آنها حساب خود را جدا کنند اما نه با لباس
2ـ علت به زمین خوردن کلیساـ به تعبیر آقای ریحان ـ چرخیدن کشیشها در خیابان نبود بلکه تحمیل عقاید کلیسا بدون توجیه مبانی آن و نزاعها و جنگهای گسترده مذهبی از دین وجهه استبدادی و عامل تنش و درگیری تصویر کرد و البته چون دین امری فطری بود مردم غرب دین را کنار نگذاشتند بلکه نماد های دین را که عامل جنگ بود کنار گذاشتند و دین را از عرصه قانونگذاری و تکلیف حذف کردند و در واقع جدایی دین از سیاست کم کردن روی کلیسا بود و ربطی به لباس کشیش ها ندارد بماند که کشیشها آن چنان هم مقصر نبودند و طبق مبانی دین مسیحیت کار میکردند و این دین مسیحیت تحریف شده بود که مشکل داشت و جهان غرب باید سراغ دین دیگری میرفت و مذهب شیعه را مطالعه میکرد الان نیز باید همین کار را بکند
3ـ مبشرین مسیحی در بعضی کشورها با لباس مخصوص خود تبلیغ نمیکنند چون نمیخواهند کسی از نقشه های گسترده آنها مطلع شود
4ـ آقای ریحان لباس روحانیت را باعث تافته جدا بافته شدن و در نتیجه کم شدن محبوبیت روحانیت دانسته اند در حالی که قرنها در ایران لباس روحانیت سابقه دارد و دقیقا برعکس لباس روحانیت موجب ارتباط بیشتر با مردم و محبوبیت روحانیت میشود بشرطی که روحانیت معظم شیعه بخصوص بزرگان آن همه انتقادها و حتی فحش ها را بشنود و حساسیتهای مردم را بفهمد و با وسایل تبلیغی گسترده شبهات را رفع کنند یا عیبهای خود را پاک کنند شاید طلاب امروزی مجبور باشند از بعضی روحانیت نسل قبل و ایده های آنها حساب خود را جدا کنند اما نه با لباس