امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
معایب نظام های آموزشی متداول
#1
Star 
با تمام محاسنی که یک نظام آموزشی پیوسته و یکسان از جمله ایجاد نظم در آموزش و پژوهش، سعی در یکسان سازی پیشرفت های علمی، تعریف هدفی واحد و رسیدن به این هدف و ... دارد اما با این حال نکات منفی در این نوع شیوه آموزشی و پژوهشی کم نیست که از این جمله می توان به این موارد اشاره کرد.
1. عدم انگیزه کافی در انجام پژوهش ها بنیادی و عمیق به خاطر لزوم تحویل تکالیف در موعد های زمانی مشخص. به همین علت پیشنهاد می شود اگر پژوهشگری خواستار انجام پژوهشی با عمق بیشتر است که قهرا نیازمند صرف زمان بیشتری است، میزان پیشرفت پژوهش و میزان ساعت صرف شده با گزارشی هفتگی به سرگروه های علمی به عنوان یک پژوهش کامل پذیرفته شود.
2. تحویل تکالیفی سطحی و صرفا دارای چارچوب و بدون محتوای قوی و قابل دفاع به خاطر لزوم تحویل تکالیف در یک زمان معین و صرف حدود 30 ساعت برای انجام این تکلیف
از همین رو باید به صورت بنیادی در این نظام آموزشی تغییر ایجاد کرد که نکاتی به ذهن اینجانب رسیده است که در آینده بیان خواهد شد از عزیزان نیز در خواست دارم در ارتباط با اصل این کلام و یا راهکار های از بین بردن این نکات منفی نظرات خود را بیان کنند.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان