11-اسفند-1393, 22:26
قوله: و مردّ هذه الدّعوی فی الحقیقۀ إلی دعوی تقیید الأحکام. ص 482
أقول: توجیه کلام اخباریین یا به این است که قطع را موضوعی فرض کرده و سلب حجّیّت از قطع را ممکن می دانند و یا اینکه قطع را موضوعی گرفته و محذوری در چنین موضوعی نمی بینند.
با این توضیح، روشن می شود که مصنّف بین این دو جهت خلط کرده است؛ زیرا در قسمت اوّل، قطع را موضوعی فرض کرده و قسمت دوم که ادامه قسمت اوّل است، قطع را موضوعی فرض کرده است.
أقول: توجیه کلام اخباریین یا به این است که قطع را موضوعی فرض کرده و سلب حجّیّت از قطع را ممکن می دانند و یا اینکه قطع را موضوعی گرفته و محذوری در چنین موضوعی نمی بینند.
با این توضیح، روشن می شود که مصنّف بین این دو جهت خلط کرده است؛ زیرا در قسمت اوّل، قطع را موضوعی فرض کرده و قسمت دوم که ادامه قسمت اوّل است، قطع را موضوعی فرض کرده است.