امتیاز موضوع:
  • 1 رای - 3 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سؤال: اضبطیت
#1
آیا در امور حسّی ، عقلاء قائل به تقدم قول اضبط می باشند یا خیر ؟
پاسخ
#2
اگر اضبطیت به معنای اعلمیت باشد ، خیر زیرا عقلاء در امور حسی فرقی میان خبر یک شخصی که لیسانس دارد و شخص دیگری که فوق لیسانس دارد ، نمی گذارند .
امّا اگر اضبطیت به معنای دقیق تر بودن در شنیدن و نقل کردن مطالب باشد ، حق این است که عقلاء خبر اضبط به این معنا را در هنگام تعارض با خبر ضابط مقدم می کنند . بله تفاوت ضبط میان مخبر ها نباید اندک باشد .(این جواب از بیانات استاد گرانقدر آقای شایعی حفظه الله استفاده شده است ).
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان