سلام علیکم.
با تشکر از عالم، ولی بنده از جواب ایشان قانع نشدم، زیرا:
مثال شما به بحث خمر صحیح نیست زیرا در فرض اضطرار به شرب خمر، هنوز احکام تکلیفی دیگری داریم (مثل لزوم اجتناب در بدن و لباس برای صلاة)، برخلاف محل بحث که هیچ حکم تکلیفی دیگری نداریم، لذا با ثبوت حلیت اکل و شرب در فرض اضطرار، منفعت محلله ی مقصوده حاصل خواهد (مقصوده که بود، محلله هم شد).
با تشکر از عالم، ولی بنده از جواب ایشان قانع نشدم، زیرا:
مثال شما به بحث خمر صحیح نیست زیرا در فرض اضطرار به شرب خمر، هنوز احکام تکلیفی دیگری داریم (مثل لزوم اجتناب در بدن و لباس برای صلاة)، برخلاف محل بحث که هیچ حکم تکلیفی دیگری نداریم، لذا با ثبوت حلیت اکل و شرب در فرض اضطرار، منفعت محلله ی مقصوده حاصل خواهد (مقصوده که بود، محلله هم شد).