24-بهمن-1394, 12:54
جناب sarbaz059
ظاهر شما در اصل مطلب دقت نفرمودید.
به هر حال اگر حتی انسان مضطر به مخالفت همه احکام تکلیفی مرتبط با عصیر عنبی شود باز هم حکم وضعی(یعنی شرطیّت غلیان) برای نجاست عصیر عنبی که از خطابات تکلیفی استفاده می شود برداشته نمی شود چرا که آن شرطیّت و ... مقیّد به زمان تمکن نبوده است. لذا حتی در حال اضطرار هم غلیان شرط نجاست خواهد بود. هر چند الان خطاب تکلیفی متوجه شخص نیست.
ظاهر شما در اصل مطلب دقت نفرمودید.
به هر حال اگر حتی انسان مضطر به مخالفت همه احکام تکلیفی مرتبط با عصیر عنبی شود باز هم حکم وضعی(یعنی شرطیّت غلیان) برای نجاست عصیر عنبی که از خطابات تکلیفی استفاده می شود برداشته نمی شود چرا که آن شرطیّت و ... مقیّد به زمان تمکن نبوده است. لذا حتی در حال اضطرار هم غلیان شرط نجاست خواهد بود. هر چند الان خطاب تکلیفی متوجه شخص نیست.