13-خرداد-1395, 18:28
آیا از نظر شما در شریعت واجب مشروط داریم یا نداریم؟
اگر داریم (که همه علماء قائلند داریم) و برای آن مثال های زیادی هم می زنند مثل حج و ... همین ثمره بحث ما ست.
علاوه بر اینکه اگر کمی در کلمات علماء نگاه کنید می بینید که در برخی موارد به خاطر همین موضوع بحث شده است که آیا می توان از معنای حرفی یا هیئت اطلاق گرفت یا نه.
کسی شما را مجبور به خواندن چیزی نکرده است. الان در حوزه کسانی هستند که معتقدند علماء شیعه از اول راه را اشتباه رفته اند. و یا معتقدند اصلا اصول علم نیست. یا اصول علم اسلامی نیست. یا اصلا خواندن اصول اشتباه است و ... که قبلا در این تاپیک در مورد آنها بحث شده است.
فکر میکنم شما بیشتر از اینکه به فکر مساله و نتیجه بحث باشید به فکر منکوب کردن علماء هستید.
اگر داریم (که همه علماء قائلند داریم) و برای آن مثال های زیادی هم می زنند مثل حج و ... همین ثمره بحث ما ست.
علاوه بر اینکه اگر کمی در کلمات علماء نگاه کنید می بینید که در برخی موارد به خاطر همین موضوع بحث شده است که آیا می توان از معنای حرفی یا هیئت اطلاق گرفت یا نه.
کسی شما را مجبور به خواندن چیزی نکرده است. الان در حوزه کسانی هستند که معتقدند علماء شیعه از اول راه را اشتباه رفته اند. و یا معتقدند اصلا اصول علم نیست. یا اصول علم اسلامی نیست. یا اصلا خواندن اصول اشتباه است و ... که قبلا در این تاپیک در مورد آنها بحث شده است.
فکر میکنم شما بیشتر از اینکه به فکر مساله و نتیجه بحث باشید به فکر منکوب کردن علماء هستید.