عمومیت یتامی و مساکین و ابن سبیل موافق قرآن
در آیات قرآن نیز یتامی و مساکین و ابنسبیل از عموم مسلمین می باشند؛ از جمله آیات که وابستگی تامی به این موضوع داشته آیات شریفه سوره حشر است که یتامی و مساکین و ابنسبیل، را یتامی و مساکین و ابنسبیل مهاجرین و انصار دانسته که مشمول فیء اند و اختصاص به بنی هاشم ندارند
مَا أَفَاءَ اللَّهُ عَلَى رَسُولِهِ مِنْ أَهْلِ الْقُرَى فَلِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ وَ لِذِي الْقُرْبَى وَ الْيَتَامَى وَ الْمَسَاكِينِ وَ ابْنِ السَّبِيلِ كَيْ لاَ يَكُونَ دُولَةً بَيْنَ الْأَغْنِيَاءِ مِنْكُمْ وَ مَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ مَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ ﴿7﴾
در آیات قرآن نیز یتامی و مساکین و ابنسبیل از عموم مسلمین می باشند؛ از جمله آیات که وابستگی تامی به این موضوع داشته آیات شریفه سوره حشر است که یتامی و مساکین و ابنسبیل، را یتامی و مساکین و ابنسبیل مهاجرین و انصار دانسته که مشمول فیء اند و اختصاص به بنی هاشم ندارند
مَا أَفَاءَ اللَّهُ عَلَى رَسُولِهِ مِنْ أَهْلِ الْقُرَى فَلِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ وَ لِذِي الْقُرْبَى وَ الْيَتَامَى وَ الْمَسَاكِينِ وَ ابْنِ السَّبِيلِ كَيْ لاَ يَكُونَ دُولَةً بَيْنَ الْأَغْنِيَاءِ مِنْكُمْ وَ مَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ مَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ ﴿7﴾