26-ارديبهشت-1395, 07:47
جناب دلیل
اولاً: من چنین فرضی نداشتم که حکم واقعی اعم از واجب و مستحب باشد بلکه عبارت حقیر اگر مراجعه بفرمایید این بود که حکم واقعی اعم از واجب یا مستحب باشد یعنی حکم واقعی چه وجوب باشد چه استحباب
ثانیاً: چنانچه بیان کردم تصویر توریه برای امام ثبوتاً منعی ندارد اما آنچه مشکل است این است که در مقام اثبات و دلالت ما تمام موارد حمل بر استحباب را حمل بر توریه نماییم و یا در جایی که توریه محرز است ما حکم امام را حمل بر استحباب نماییم چرا که توریه به لحاظ قیود مختلفی قابل تحقق است و ما مثبتی برای اینکه وجه در نظر امام برای توریه استحباب بوده باشد نداریم
اولاً: من چنین فرضی نداشتم که حکم واقعی اعم از واجب و مستحب باشد بلکه عبارت حقیر اگر مراجعه بفرمایید این بود که حکم واقعی اعم از واجب یا مستحب باشد یعنی حکم واقعی چه وجوب باشد چه استحباب
ثانیاً: چنانچه بیان کردم تصویر توریه برای امام ثبوتاً منعی ندارد اما آنچه مشکل است این است که در مقام اثبات و دلالت ما تمام موارد حمل بر استحباب را حمل بر توریه نماییم و یا در جایی که توریه محرز است ما حکم امام را حمل بر استحباب نماییم چرا که توریه به لحاظ قیود مختلفی قابل تحقق است و ما مثبتی برای اینکه وجه در نظر امام برای توریه استحباب بوده باشد نداریم