16-دي-1400, 11:40
(آخرین تغییر در ارسال: 16-دي-1400, 11:42 توسط مسعود عطار منش.)
لعل مراد کسیکه می گوید تطبیق مامور به بر مصادیق، عقلی است مرداش تطبیق قهری باشد یعنی وقتی طبیعتی آن هم مطلقا متعلق امر قرار می گیرد قهرا چه بخواهیم چه نخواهیم بر مصادیقش تطبیق می شود.
بنابرین تنها راه شارع برای جلوگیری از تطبیق طبیعت بر مصداق مورد نظر اینست که آن را از اطلاق بیاندازد و مقید به حصه غیر منهی عنه کند و در واقع اشکال کلام آیت الله سیستانی حفظه الله اینست که اطلاق طبیعت نسبت به حصه منهی عنه یک اطلاق غیرعرفی بوده و از این حصه انصراف دارد.
بنابرین تنها راه شارع برای جلوگیری از تطبیق طبیعت بر مصداق مورد نظر اینست که آن را از اطلاق بیاندازد و مقید به حصه غیر منهی عنه کند و در واقع اشکال کلام آیت الله سیستانی حفظه الله اینست که اطلاق طبیعت نسبت به حصه منهی عنه یک اطلاق غیرعرفی بوده و از این حصه انصراف دارد.