17-بهمن-1396, 01:03
(آخرین تغییر در ارسال: 17-بهمن-1396, 01:06 توسط فقه جواهری.)
این وجه که بگوییم «بالاخره در زمان معصوم هم مرگ معزی بوده و اتفاق جدیدی نیست اما در روایات ما اثری از این مطلب و سوال از این حالت نشده است نشان می دهد که در نظر مردم مرگ معزی با مابقی مرگ ها متفاوت نبوده است و معصومین این نگاه عرف را تایید کرده اند» اشکالی بر آن وارد است؟
البته ممکن است بگویید که مرگ معزی امروزه موضوع پیدا کرده چون با وجود دستگاههای پزشکی قلب و مابقی اعضای بدن را به کار وامی دارند و در زمان قدیم که این دستگاهها نبوده است چنین افرادی لامحالا از مرگ مغزی به مرگ طبیعی تبدیل می شده اند که حرف قابل توجهی است اما نمی دونم تمام موارد مرگ مغزی نیاز به دستگاه دارند یا نه؟؟
البته ممکن است بگویید که مرگ معزی امروزه موضوع پیدا کرده چون با وجود دستگاههای پزشکی قلب و مابقی اعضای بدن را به کار وامی دارند و در زمان قدیم که این دستگاهها نبوده است چنین افرادی لامحالا از مرگ مغزی به مرگ طبیعی تبدیل می شده اند که حرف قابل توجهی است اما نمی دونم تمام موارد مرگ مغزی نیاز به دستگاه دارند یا نه؟؟