10-اسفند-1396, 19:09
به نظر میرسد که عرف بعد از مستقر شدن اطلاق در استحباب فرقی بین این دو نحوه بیان نمیبیند و هر دو را بر تعدد مطلوب و اختلاف مراتب حمل میکند.
به عنوان مثال مدرسه به طلاب میگه: «تحویل تقریرات به مدرسه دارای امتیاز میباشد.» و بعد از مدتی که امتیاز داشتن تقریرات کاملا برای طلاب جا افتاد دیگه فرقی نمیکنه که بگن: «تحویل تقریرات تایپ شده به مدرسه دارای امتیاز میباشد.» یا اینکه بگن «تقریرات تحویل داده شده تایپ شده باشن»
اگر این گفته دوم مدرسه دال بر تعدد مطلوب باشه در هر دو نحوه بیان هست و اگر دال بر شرطیت باشه در هر دو نحوه بیان هست. که البته به نظر حقیر هر دو دال بر تعدد مطلوب هستن.
به عنوان مثال مدرسه به طلاب میگه: «تحویل تقریرات به مدرسه دارای امتیاز میباشد.» و بعد از مدتی که امتیاز داشتن تقریرات کاملا برای طلاب جا افتاد دیگه فرقی نمیکنه که بگن: «تحویل تقریرات تایپ شده به مدرسه دارای امتیاز میباشد.» یا اینکه بگن «تقریرات تحویل داده شده تایپ شده باشن»
اگر این گفته دوم مدرسه دال بر تعدد مطلوب باشه در هر دو نحوه بیان هست و اگر دال بر شرطیت باشه در هر دو نحوه بیان هست. که البته به نظر حقیر هر دو دال بر تعدد مطلوب هستن.
اللهم عجل لولیک الفرج