11-اسفند-1396, 23:01
در مثال اول چه دلیلی میگوید که کفاره سی روز بر عهده فرد ثابت میباشد که با قیاس کفاره به عقاب، عقاب را محتمل میدانید؟
در مثال نقض که میفرمایید فقط در حال حیات بدعتگزار، تفویت اختیاری غرض شارع اتفاق می افتد، به چه ملاکی است؟ یعنی چگونه قبل از حیات و بعد از حیات را معیار قرار داده اید؟ چون در حال حیات هم فقط ابتدای تحقق سنت تحت اختیار اوست و بعد از سنت شدن، حتی در زمان حیاتش تحت اختیار او نیست.
نکته پایانی هم اینکه به نظر میرسد استحقاق عقاب مقوم حکم نیست بلکه مرحله شدید حکم است.
در مثال نقض که میفرمایید فقط در حال حیات بدعتگزار، تفویت اختیاری غرض شارع اتفاق می افتد، به چه ملاکی است؟ یعنی چگونه قبل از حیات و بعد از حیات را معیار قرار داده اید؟ چون در حال حیات هم فقط ابتدای تحقق سنت تحت اختیار اوست و بعد از سنت شدن، حتی در زمان حیاتش تحت اختیار او نیست.
نکته پایانی هم اینکه به نظر میرسد استحقاق عقاب مقوم حکم نیست بلکه مرحله شدید حکم است.
اللهم عجل لولیک الفرج