15-فروردين-1397, 13:12
اینکه می فرمایید: «چرا که بعید نیست در مرحلۀ حجیت ظهورات تمام موارد را متوقف بر جریان مقدمات حکم بدانیم» چگونه است؟ وقتی یک کلام با لفظ عام آمده است اکرام تک تک علماء از آن استظهار شده است چگونه حجیت ظهور متوقف بر جریان مقدمات حکمت است؟ لطفا توضیح دهید.
ثانیا طبق توضیحات شما مثال «اکرم العلماء» با مثالی که آن را توضیح داده اید تفاوتی ندارد. چون هر دو مثال ظهور اولی دارند، و ممکن است با توجه به مجموع قرائن چیزی خلاف ظهور اولی اراده شده باشد.
ثانیا طبق توضیحات شما مثال «اکرم العلماء» با مثالی که آن را توضیح داده اید تفاوتی ندارد. چون هر دو مثال ظهور اولی دارند، و ممکن است با توجه به مجموع قرائن چیزی خلاف ظهور اولی اراده شده باشد.
اللهم عجل لولیک الفرج