28-دي-1397, 17:50
متأسفانه متوجه منظور نشدم.
این که علم اجمالی فقیه در حق مقلدین منجز نیست، وجیه است و بحثش سر جای خودش مفصل است. اما ارتباطش به ما نحن فیه چیست؟ مگر در قول بغیر علم، فقط فقیه است که علم اجمالی به کذب دارد؟ آیا مکلف نمیداند که این کلامی که میخواهد بگوید، یا خودش و یا نقیضش کذب است؟
لطف بفرمایید بیشتر توضیح دهید، احتمالا درست متوجه منظور نشدهام.
این که علم اجمالی فقیه در حق مقلدین منجز نیست، وجیه است و بحثش سر جای خودش مفصل است. اما ارتباطش به ما نحن فیه چیست؟ مگر در قول بغیر علم، فقط فقیه است که علم اجمالی به کذب دارد؟ آیا مکلف نمیداند که این کلامی که میخواهد بگوید، یا خودش و یا نقیضش کذب است؟
لطف بفرمایید بیشتر توضیح دهید، احتمالا درست متوجه منظور نشدهام.