6-اسفند-1391, 01:24
باسلام
فعلا از فرمایششان این طور فهمیدم که وقتی شارع در مقام تبیین ماهیتی از ماهیات شرعی مانند غیبت است، بعد از تبیین ماهیت، مفهوم آن این است که جز این، غیبت نیست، یعنی انتفای حکم غیبت از ماعدای ماهیت تبیین شده، البته ایشان فرموده : من المفاهیم مفهوم الماهیه ... و تصریح نفرموده که ماهیت، مفهوم دارد یا خیر و عبارت ایشان هم مختصر است، جنابعالی هم مراجعه بفرمائید ببینید حقیر درست فهمیدم ... وفقنا الله لمرضاته
فعلا از فرمایششان این طور فهمیدم که وقتی شارع در مقام تبیین ماهیتی از ماهیات شرعی مانند غیبت است، بعد از تبیین ماهیت، مفهوم آن این است که جز این، غیبت نیست، یعنی انتفای حکم غیبت از ماعدای ماهیت تبیین شده، البته ایشان فرموده : من المفاهیم مفهوم الماهیه ... و تصریح نفرموده که ماهیت، مفهوم دارد یا خیر و عبارت ایشان هم مختصر است، جنابعالی هم مراجعه بفرمائید ببینید حقیر درست فهمیدم ... وفقنا الله لمرضاته
علامه العلم کثره العباده