23-فروردين-1398, 17:53
اشکال دوستان در کلاس و پس از آن به استاد این بود که یا باید همانند مرحوم خویی حتی در مثال هل یجب اکرام العالم الفاسق، که جواب به یجب اکرام العالم داده شده اطلاق نسبت به اکرام فیلسوف، نگیرید یا اینکه مطلقا اطلاق گیری کنید و در مثال فی الغنم السائمه زکات هم اطلاق نسبت به غیر بالغین بگیرید.
البته به نظر می رسد برای اطلاق گیری باید مقام بیان احراز شود و در تمامی این مثالها مقام بیان نسبت به بیش از قدر متیقن احراز نمی شود ولذا کلام مرحوم خویی متین است.
البته به نظر می رسد برای اطلاق گیری باید مقام بیان احراز شود و در تمامی این مثالها مقام بیان نسبت به بیش از قدر متیقن احراز نمی شود ولذا کلام مرحوم خویی متین است.