9-اسفند-1391, 13:14
توجه شود کسانی که قائل به مطهِّر بودن لباسشویی هستند از این جهت نیست که شرایط عامه طهارت در آن جمع است. بلکه به جهت روایت مرکن است که به بیان زیر است:
مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ يَحْيَى عَنِ السِّنْدِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلَاءٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنِ الثَّوْبِ يُصِيبُهُ الْبَوْلُ قَالَ اغْسِلْهُ فِي الْمِرْكَنِ مَرَّتَيْنِ فَإِنْ غَسَلْتَهُ فِي مَاءٍ جَارٍ فَمَرَّةً وَاحِدَةً
از اطلاق این روایت استفاده شده است که طهارت مرکن در هر بار غسل لازم نیست و طبعا مرکن به تبع ثوب پاک می شود و لباسشویی نیز نوعی مرکن است.
مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ يَحْيَى عَنِ السِّنْدِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلَاءٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنِ الثَّوْبِ يُصِيبُهُ الْبَوْلُ قَالَ اغْسِلْهُ فِي الْمِرْكَنِ مَرَّتَيْنِ فَإِنْ غَسَلْتَهُ فِي مَاءٍ جَارٍ فَمَرَّةً وَاحِدَةً
از اطلاق این روایت استفاده شده است که طهارت مرکن در هر بار غسل لازم نیست و طبعا مرکن به تبع ثوب پاک می شود و لباسشویی نیز نوعی مرکن است.