امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تمامیت دلالت آیه بر انتهای وقت مغرب بدون نیاز به روایت
#2
این که ایشان می‌فرمایند «ظاهر آیه که از دلوک تا غسق اللیل را بیان کرده است تقسیط نصف روز و نصف در شب است.» بسیار بسیار عجیب به نظر می‌رسد. منشأ این استظهار چیست؟
به نظر می‌رسد اگر چنین می‌فرمودند که «ظاهر آیه این است که فاصله‌ی بین این نمازها یکسان می‌باشد (یعنی یک نماز ابتدای دلوک، یک نماز پس از گذشت یک سوم بازه‌ی زمانی، یک نماز پس از گذشت دو سوم بازه‌ی زمانی و دیگری در انتهای وقت)» نیز فرمایششان موجه‌تر جلوه می‌نمود.
پاسخ
 سپاس شده توسط سید رضا حسنی


پیام‌های این موضوع
RE: تمامیت دلالت آیه بر انتهای وقت مغرب بدون نیاز به روایت - توسط سید محسن حائری - 10-ارديبهشت-1398, 11:45

موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  اشکال اضمار به روایت کتاب حریز و جواب آن خیشه 0 125 25-مهر-1402, 21:28
آخرین ارسال: خیشه
  ایا نماز شفع مستقلا بدون وتر مطلوبیت دارد؟ سید رضا حسنی 0 2,554 24-اسفند-1397, 00:51
آخرین ارسال: سید رضا حسنی
  بررسی سندی روایت ابن ادریس در سرائر از کتاب حریز سید رضا حسنی 0 2,275 24-اسفند-1397, 00:44
آخرین ارسال: سید رضا حسنی
  جمع بین دو روایت از پیامبر در مورد ازدیاد و تنقیص نماز های واجب مکلفین سید رضا حسنی 5 6,713 7-اسفند-1397, 16:35
آخرین ارسال: سید رضا حسنی
  نقد نظریه آیت الله سیستانی در تضعیف روایت فضل بن شاذان سید رضا حسنی 6 6,109 23-آذر-1397, 11:59
آخرین ارسال: سید محمد صادق رضوی

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان