27-آبان-1398, 23:37
سلام
ظاهرا سوالتان خیلی روشن نیست!
وقتی که شما جعل بدل را بپذیرید این یعنی علم اجمالی نتوست موافقت قطعیه را ثابت کند پس علت تامه بودن علم اجمالی برای موافقت قطعیه به چه معناست؟!
لطفا روشن تر بفرمایید.
یک نکته ای که به نظر رسید این جا عرض کنم این که بحث مرحوم نائینی ظاهرا بحثشون در مقام ثبوت است، اما در مقام اثبات ادله چنین بینشی را یاری نمیکند. کما این که مرحوم شیخ اعظم انصاری قدس سره ادله مطرح شده را نمیپذیرند.
ظاهرا سوالتان خیلی روشن نیست!
وقتی که شما جعل بدل را بپذیرید این یعنی علم اجمالی نتوست موافقت قطعیه را ثابت کند پس علت تامه بودن علم اجمالی برای موافقت قطعیه به چه معناست؟!
لطفا روشن تر بفرمایید.
یک نکته ای که به نظر رسید این جا عرض کنم این که بحث مرحوم نائینی ظاهرا بحثشون در مقام ثبوت است، اما در مقام اثبات ادله چنین بینشی را یاری نمیکند. کما این که مرحوم شیخ اعظم انصاری قدس سره ادله مطرح شده را نمیپذیرند.
eitaa.com/hadith