در جواب برادر عزیز «فقیه» عرض کنم:
اولاً: ظاهر اطلاق دلیل لا تنقض این است که مشکوک در جمیع آثار نازل منزله متیقن است حال شما میخواهید برخی از این آثار را استنثاء کنید، حال اگر این تقیید نیست پس چیست؟
ثانیاً: شما میفرمایید وقتی مدلول التزامی قابل التزام نیست کاشفیت مدلول مطابقی نسبت به آن از بین میرود، خب این بیان چه ترجیحی دارد بر اینکه بگوییم وقتی اطلاق کل شیء طاهر قابل التزام نیست کاشفیت آن از مراد جدی از بین میرود!!
اولاً: ظاهر اطلاق دلیل لا تنقض این است که مشکوک در جمیع آثار نازل منزله متیقن است حال شما میخواهید برخی از این آثار را استنثاء کنید، حال اگر این تقیید نیست پس چیست؟
ثانیاً: شما میفرمایید وقتی مدلول التزامی قابل التزام نیست کاشفیت مدلول مطابقی نسبت به آن از بین میرود، خب این بیان چه ترجیحی دارد بر اینکه بگوییم وقتی اطلاق کل شیء طاهر قابل التزام نیست کاشفیت آن از مراد جدی از بین میرود!!