23-ارديبهشت-1399, 17:20
(22-ارديبهشت-1399, 00:41)علی دولت ابادی نوشته: در این روایت خود شخص تصریح می کند به این که به خاطر حرارت زیاد نمی توانم بر ریگها سجده کنم پس خودش فرض اظطرار را مطرح میکنداگر فرض این باشد که به خاطر داغ بودن ریگ ها نمی تواند سجده کند به او گفته می شد بعدا که گرما رفت سجده کن یعنی شما اگر الان نتوانی بر مهری به خاطر گرما سجده کنی نباید صبر کنی و بعدا بخوانی؟؟!!
ثانیا این احتمال هم هست به قرینه ورود در مسجد که قصدش خواندن نماز تحیت بوده باشد نه نماز فریضه
و به نظر می رسد حمل بر تقیه کردن بعد از این باشد که ما نتوانیم شاهدی بر احکام اولیه پیدا کنیم
اشکال دیگر اینکه هر جا که «ادخل المسجد لصلوه» داشته باشیم ظاهرش این است که نماز تحیت است؟؟ًچون قرینه دخول دارد!!!