18-آبان-1399, 19:35
(17-آبان-1399, 18:05)مسعود عطار منش نوشته: استشهادتان به عدم ذکر مستقل رجالیون تمام به نظر نمی رسد چون برخی از روات مهم مثل ابراهیم بن هاشم یا دیگران هم ذکر نشده اند که توجیهات دیگری در جای خودش ذکر شده.
اصل شبهه ای که فرمودید بنابر برخی از تقریبات فوق الذکر مطرح میشود و در همان تقریبات هم شاید بتوان گفت وقتی یک راوی، مروی عنه یک جلیل یا چند جلیل است آنهم در حد اکثار بطور طبیعی شناخته میشود البته این مقدار بیش از ظن نبوده و مثلا نیاز به جریان انسداد و... دارد فتامل.
سلام همینکه به شکل عقلائی این احتمال وجود دارد که رجالیون این راوی را نشناخته باشند؛ بر تخریب استدلال کفایت میکند، بله هم محتمل است بشناسند و هم محتمل است که نشناسند؛ عجیب است شما چطور ظن به شناخت رجالیون پیدا میکنی؟ نهایت شک است نه بیشتر