22-آبان-1399, 20:50
این دیگه چجور استدلالیه!!!
اگه بخواهیم استدلال شما را فنی بيان کنیم معنایش این است:
وقتی راوی معروف و پر روایتی مثل ابراهیم بن هاشم رو ذکر نمیکنند لابد نمیشناختند تا چه رسد به روات کم روایت تر.
در این استدلال مفروض گرفته شده ابراهیم بن هاشم چون شناخته نشده ذکر نشده الا چجوری میشه اولویت گرفت در حالیکه به نظر چنین احتمال محتمل نیست.
ثانیا شما میفر مایید مشناختن عقلاییا محمتل است ولی عقلای یودن منافات با ظن ندارد کما لایخفی.
میتونید اشکالات بهتری کنید مثل این که عدم ذکر امثال ابراهیم بن هاشم بخاطر جلالت و بی نیاز از ذکر دیدن بوده لذا اگر در جایی راوی ای چندان معروف نباشد مستغنی از ذکر نبوده و باید ذکر میشده و حالا که ذکر نشده احتمالا ناشناس بوده.
اگه بخواهیم استدلال شما را فنی بيان کنیم معنایش این است:
وقتی راوی معروف و پر روایتی مثل ابراهیم بن هاشم رو ذکر نمیکنند لابد نمیشناختند تا چه رسد به روات کم روایت تر.
در این استدلال مفروض گرفته شده ابراهیم بن هاشم چون شناخته نشده ذکر نشده الا چجوری میشه اولویت گرفت در حالیکه به نظر چنین احتمال محتمل نیست.
ثانیا شما میفر مایید مشناختن عقلاییا محمتل است ولی عقلای یودن منافات با ظن ندارد کما لایخفی.
میتونید اشکالات بهتری کنید مثل این که عدم ذکر امثال ابراهیم بن هاشم بخاطر جلالت و بی نیاز از ذکر دیدن بوده لذا اگر در جایی راوی ای چندان معروف نباشد مستغنی از ذکر نبوده و باید ذکر میشده و حالا که ذکر نشده احتمالا ناشناس بوده.