امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
خطابات قانونیة
#2
ایشان در توضیح قبول این مبنا می گوید که فعلیت حکم به این است که لو وصول الیه لکان محرکا وباعثا له نحو الفعل ، ودر مورد ناسی وغافل این درست است وحکم به این معنا حتی در همین حال نسیان وخطاء هم فعلی است وفقط محرک نیست که بعد الوصول محرک هم می شود، اما نسبت به عاجز چون همین الان خطاب به او واصل هست اما محرک نیست لعجزه، لذا حکمِ فعلی هم نیست، (حتی ایشان خطابات شخصیه به ناسی وغافل را هم مثل خطابات قانونیه حساب می کند وبه همین معنای مذکور فعلی می دانند).
پاسخ


پیام‌های این موضوع
خطابات قانونیة - توسط HAMZEH - 31-ارديبهشت-1392, 14:57
RE: خطابات قانونیة - توسط سید محمود فریمانه - 1-خرداد-1392, 17:40
RE: خطابات قانونیة - توسط محمدخادمی - 17-دي-1392, 23:16
RE: خطابات قانونیة - توسط HAMZEH - 16-آذر-1393, 21:27

موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  اشکال در شمول خطابات قرآن نسبت به زمان حاضر موحدی اصل 0 341 21-آذر-1401, 15:12
آخرین ارسال: موحدی اصل
  اشکال:  نقدی بر اطلاق کلام مرحوم امام در خطابات قانونیه ابو الخیر 4 6,936 18-اسفند-1396, 14:38
آخرین ارسال: سید محسن حائری

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان