استاد زید عزه اصل تقریب رو پذیرفتند؟
نمیشه گفت اصل استدلال ناتمامه؟
به این بیان که قیچی کردن لحم پاک کردن صورت مساله و نابود کردن موضوعه، و تطهیر با آب هم طهارت واقعی بیاره، ولی شارع مقدس به بنی اسرائیل راه حل سخت رو فرمود ولی بر امت اسلام توسعه قرار داد و راه حل ساده رو فرمود.
و جعل رو به معنای اعتباری بودن معنا نکنیم، خصوصا که اعتباری و واقعی بودن امر دقیقی است و شاید بعید از ذهن راوی باشه و لذا با عبارت جعل نقل به مضمون کرده. و لذا تبعض در حجیت هم مفید نباشه
نمیشه گفت اصل استدلال ناتمامه؟
به این بیان که قیچی کردن لحم پاک کردن صورت مساله و نابود کردن موضوعه، و تطهیر با آب هم طهارت واقعی بیاره، ولی شارع مقدس به بنی اسرائیل راه حل سخت رو فرمود ولی بر امت اسلام توسعه قرار داد و راه حل ساده رو فرمود.
و جعل رو به معنای اعتباری بودن معنا نکنیم، خصوصا که اعتباری و واقعی بودن امر دقیقی است و شاید بعید از ذهن راوی باشه و لذا با عبارت جعل نقل به مضمون کرده. و لذا تبعض در حجیت هم مفید نباشه