12-آذر-1400, 14:32
استاد شهیدی از امام خمینی هم نقل میفرمودند ک وجوب نماز جمعه در زمان حضور معصوم هم به احتمال قوی منوط به نبود حاجت عرفیه است چون قطعا هزاران مسلمان، همگی نماز جمعه نمی آمدند و این امر ارتکازی در آن زمان بوده است
همچنین صاحب حدائق و برخی دیگر از فقها تاخیر نماز از زمان فضیلت را تنها در صورت حاجت عرفی حلال میدانند.
بنابر این حاجت عرفی می تواند در مواردی رافع تکلیف باشد
همچنین صاحب حدائق و برخی دیگر از فقها تاخیر نماز از زمان فضیلت را تنها در صورت حاجت عرفی حلال میدانند.
بنابر این حاجت عرفی می تواند در مواردی رافع تکلیف باشد