18-دي-1400, 20:31
(آخرین تغییر در ارسال: 18-دي-1400, 20:39 توسط سید محمد صادق رضوی.)
از لطفتان ممنونم. اصولا مطالب اندیشه و روش شناسی این طور نیست که جای مناقشه در مثال باشد.
صرفا برای ملموس تر شدن: مثلا ما وقتی نکات منفی دیدگاه و منش خلفا را لیست می کنیم، عامه برای تک تک آنها احتمالاتی -بعضا معقول و عرفی- مطرح می کنند که باعث تنزیه خلیفه شان شود.اما یک منصف با شناخت کلّی که از فضای فکری آنان دارد به خوبی درک میکند که نمی توان به این توجیهات دل خوش کرد.
ضمنا بنده عرض نکردم مثالم اشتباه هست، گفتم اینجا در مقام دفاع نیستم، چون دیگر بحث فقهی نیست و مصداقی و سیاسی خواهد شد. همین مقدار هم که مینویسیم از بالا می گویند: داری عقده گشایی سیاسی میکنی!
فقط برای اینکه متهم به صرف ادّعا نباشم به این مطلب که در مصاحبه ی سید کاظم حائری تصریح شده عنایت نمایید.
صرفا برای ملموس تر شدن: مثلا ما وقتی نکات منفی دیدگاه و منش خلفا را لیست می کنیم، عامه برای تک تک آنها احتمالاتی -بعضا معقول و عرفی- مطرح می کنند که باعث تنزیه خلیفه شان شود.اما یک منصف با شناخت کلّی که از فضای فکری آنان دارد به خوبی درک میکند که نمی توان به این توجیهات دل خوش کرد.
ضمنا بنده عرض نکردم مثالم اشتباه هست، گفتم اینجا در مقام دفاع نیستم، چون دیگر بحث فقهی نیست و مصداقی و سیاسی خواهد شد. همین مقدار هم که مینویسیم از بالا می گویند: داری عقده گشایی سیاسی میکنی!
فقط برای اینکه متهم به صرف ادّعا نباشم به این مطلب که در مصاحبه ی سید کاظم حائری تصریح شده عنایت نمایید.