16-دي-1400, 21:41
استاد حفظهالله تعالی در بحث اقتضا نهی للفساد فرمود ما بیانی داریم که علی جمیع المبانی در تبعیت احکام للملاکات، چه تابع نباشد اصلا و چه تابع ملاک در متعلق و یا در نفس حکم باشد،چه در عبادات و چه در توصلیات اقتضا را ثابت میکند، و اون بیان همین بیان در رد آیتالله سیستانی حفظهالله تعالی است. می فرماید حاکم در مقام امتثال و عدم امتثال عقلاء هستند، و عقلاء در صورت وجود نهی آن فعل را امتثال امر نمی دانند.
و ظاهراً فرمود عقلاء جزم به عدم امتثال دارند، نه اینکه از باب احتیاط و شک در فراغ ذمه باشه.
و ظاهراً فرمود عقلاء جزم به عدم امتثال دارند، نه اینکه از باب احتیاط و شک در فراغ ذمه باشه.