8-تير-1401, 10:46
ما یک واقعه ی تکوینی داریم به نام اهلال هلال که پدیده ای زمانی و متصرم الوجود است برای محاسبه تعبدی از ناحیه ی شارع نداریم بلکه همان کار عرف عام مورد تایید قرار گرفته است.منتها سابق ابزار کشف دقیق نبوده امروزه اسباب کشف قویتر شده است برای کشف همان یک پدیده ی سماوی اهلال هلال.استاد هم ذو الطریق را اهلال هلال می دانند و انصراف را ثابت نمی دانند.استاد هم پرسش آخر شما را برای تحریک ارتکازات بیان کردند.استاد برای رویت طریقیت محضه قائلند نه طریقیتی که خود طریق هم خصوصیتی داشته باشد.