5-شهريور-1401, 18:24
نسبت به اشکال اول: نکته همین است که قائلین به وضع برای اطلاق قائل به عام بودن نیستند یعنی وضع را برای عام بودن کافی نمی دانند.
نسبت به اشکال دوم: فکر کنم فرق دارند چون در عام تک تک افراد مدنظر هستند و خصوصیات اخذ شده اند و رفض نشده اند، کل عالم یعنی زید و عمرو و بکر... ولی در اطلاق طبیعت در افراد فقط دیده شده بدون خصوصیات.
اگه اشتباه نکنم مراد استاد حفظهالله تعالی این باشد.
نسبت به اشکال دوم: فکر کنم فرق دارند چون در عام تک تک افراد مدنظر هستند و خصوصیات اخذ شده اند و رفض نشده اند، کل عالم یعنی زید و عمرو و بکر... ولی در اطلاق طبیعت در افراد فقط دیده شده بدون خصوصیات.
اگه اشتباه نکنم مراد استاد حفظهالله تعالی این باشد.